No-code nedir ve nerede kullanılır neler yapılır?

No-code nedir ve nerede kullanılır neler yapılır?

No-code, satır satır kod yazmadan çeşitli ortamlarda uygulama geliştirmeyi sağlayan görsel yazılım geliştirme metodudur.

ABONE OL
2 Haziran 2022 23:48
No-code nedir ve nerede kullanılır neler yapılır?
blank
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Kodsuz geliştirme, kod yazmak yerine grafiksel bir kullanıcı arabirimi kullanarak yazılım oluşturulmasına olanak tanıyan bir tür web geliştirmedir.

Geleneksel programlama karmaşık bir yol içerir: hesap makinesi veya tic-tac-toe oyunu gibi basit bir uygulama bile oluşturmak için C / C ++, Java veya Python gibi bir programlama dili öğrenmeniz gerekir.

Eğitim süresi, çaba ve deneyim eksikliği genellikle profesyonel olmayanların sıfırdan yazılım oluşturmasını engeller. Ancak, sorunu çözen bir yaklaşım var. Kodsuz, kodlar, komut dosyaları veya komut setleri kullanmadan web siteleri, mobil uygulamalar ve oyunlar oluşturmanın bir yoludur.

İnsanlar görsel ipuçlarından kolayca öğrenirler. Sonuç olarak, 1970’lerde belge ve multimedya editörleri ortaya çıktı ve “ne görürsen onu alırsın” (WYSIWYG) ilkesiyle çalıştılar. Bu düzenleyiciler, belgeyle bitmiş formda göründüğü gibi çalışmanıza olanak tanır. Konsept, 1990’larda oluşturulan yazılıma genişletildi.

Programlama becerisine sahip olmayanlar için bile yazılım oluşturmanıza izin veren kodsuz birçok platform vardır. Grafik kullanıcı arayüzlerinde geleneksel barkod yerine öğeler sürüklenebilir. Örneğin, bir kullanıcı bir kısayol seçip onu bir siteye yükleyebilir.

Kodsuz platform, kısayolun nasıl göründüğünü gösterecek ve uygun HTML kodunu oluşturacaktır. Tipik olarak, kullanıcılara herhangi bir program oluşturmanıza izin veren şablonlar veya modüller sunulur.

No-Code Başlangıç

1990’larda web siteleri ortak bir kullanıcı arayüzüydü. Ancak, bir site oluşturmak, HTML bilgisi ve programlama becerisi olmayan bir kişi için kolay olmayan komut dosyası yazma becerisi gerektirir. Microsoft FrontPage ve Adobe Dreamweaver gibi ilk kodsuz platformlar bu şekilde ortaya çıktı.

WYSIWYG ilkelerine göre, programcı olmayanlar, kısayollar, metin kutuları ve düğmeler gibi bileşenleri HTML kullanmadan sürükleyip bırakma yeteneğine sahiptir. Bu araçlar, siteleri yerel olarak düzenlemeye ek olarak, kullanıcıların oluşturulan siteleri uzak web sunucularına yüklemelerine de yardımcı oldu; bu, bir kaynağı çevrimiçi barındırmada önemli bir adımdır.

Ancak, o zaman bu düzenleyicilerde yalnızca temel statik siteler oluşturulabilir. Kullanıcı doğrulama veya veritabanı bağlantısı gibi ek özelliklere sahip değillerdi.

Web sitesi geliştirme

Bugün, Bubble, Wix, WordPress ve GoogleSites gibi site oluşturmak için en eski kaynakların eksikliklerini başarıyla ele alan kodsuz birçok platform var.

  • Bubble, kullanıcıların bir iş akışı tanımlayarak bir arayüz tasarlamasına olanak tanır. Buna belirli bir olay tarafından başlatılan bir dizi eylem denir. Örneğin, bir kullanıcı Kaydet düğmesine (olay) tıkladığında, mevcut durum bir dosyaya (eylem dizisi) kaydedilir.
  • Bu arada Wix, site şablonu kitaplığına sahip bir HTML5 site oluşturucuyu piyasaya sürdü. Ek olarak, Wix modülleri destekler – örneğin, iletişim bilgileri, mesajlar, satın almalar ve rezervasyonlar gibi ziyaretçi verilerinin analizi; otel rezervasyonları ve tatil kiralamaları için destek; ve bağımsız müzisyenlerin müziklerini tanıtmaları ve satmaları için bir platform.
  • WordPress aslen kişisel bloglar için geliştirilmiştir. O zamandan beri işlevleri genişletildi ve artık forumları, üyelik sitelerini, öğrenme yönetim sistemlerini ve çevrimiçi mağazaları destekliyor.
  • WordPress gibi GoogleSites, kullanıcıların YouTube, Google Haritalar, Google Drive, Takvim ve çevrimiçi ofis uygulamaları gibi Google’ın çeşitli yerleşik özelliklerine sahip siteler oluşturmasına olanak tanır.

Oyunlar ve mobil uygulamalar

Site oluşturma platformlarına ek olarak, oyun ve mobil uygulama geliştirmeye yönelik kodsuz hizmetler de vardır. Oyun geliştirme veya programlama alanında bilgisi olmayan tasarımcılar, girişimciler ve amatörler için tasarlanmıştır.

GameMaker, raster grafikler, oyun seviyesi tasarımı, komut dosyaları, ana hatlar ve ışık ve gölge için gölgelendiriciler için yerleşik düzenleyicilere sahip bir kullanıcı arabirimi sağlar. GameMaker, öncelikle 2D grafikler ve 2D iskelet animasyonu içeren oyunlar oluşturmak için tasarlanmıştır.

Buildbox, 3D oyunlar geliştirmek için kodsuz bir platformdur. Buildbox’ın ana özellikleri arasında görüntü sürükleme tekerleği, varlık çubuğu, seçenekler çubuğu, çarpışma düzenleyici, sahne düzenleyici, fizik simülasyonları ve hatta para kazanma seçenekleri bulunur. Buildbox’ı kullanırken, kullanıcılar oyun kaynakları, ses efektleri ve animasyonlardan oluşan bir kitaplığa da erişebilir.

Ayrıca, Buildbox kullanıcıları oyun geçmişi oluşturabilir, oyun karakterlerini ve hava durumu ve günün saati gibi çevresel ayarları düzenleyebilir ve kullanıcı arayüzünü değiştirebilir. Ayrıca nesneleri canlandırabilir, video reklamlar ekleyebilir ve kendi oyunlarını hem PC’ler hem de mobil cihazlar gibi çeşitli platformlara aktarabilirler.

Minecraft ve SimCity gibi oyunlar da sanal dünyalar yaratmak için kodsuz araçlar olarak görülebilir.

Kodsuz geleceğin

Bu tür platformlar, yazılım geliştirmeye yönelik artan talep karşısında geliştiricilerin sayısını artırmaya yardımcı olur. Kodsuz, e-ticaret, eğitim ve sağlık gibi alanları kapsar.

Bu tür araçların yapay zekanın devreye girmesiyle daha belirgin bir rol oynaması bekleniyor. Makine öğrenimi modellerini öğrenmek zaman, çaba ve deneyim gerektirir. Kodsuz programlama, bu süreyi azaltmaya yardımcı olacak ve birçok amaç için yapay zekanın kullanımını basitleştirecektir. Örneğin, yapay zekaya sahip kodsuz bir araç, programlamayı bilmeyenler için sohbet robotları oluşturmaya yardımcı olacaktır.

URFA HABER

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.